Nabízíme Vám levné, jednoduché a rychlé splnění zákonných požadavků v oblastech BOZP a PO (Bezpečnost a ochrana zdraví při práci a Požární ochrana) prostřednictvím jednorázového auditu celého systému řízení BOZP a PO.
Audit odhaluje neshody s požadavky (legislativa, systémové normy ad.) i neefektivnost řešení BOZP a PO. Výstupem jsou identifikace a popis neshod, návrhy opatření a doporučení pro optimalizaci řešení BOZP a PO.
V rámci auditu Vám zajistíme:
- Školení BOZP, PO
- Poradenství v dané oblasti
Nabízíme individuální přístup a individuální řešení.
_________________________________________________
BOZP:
CO JE TO BOZP? JE ZAVEDENÍ SYSTÉMU BOZP POVINNÉ? JAKÝM ZPŮSOBEM DOCHÁZÍ K PREVENCI RIZIK? JAKÉ JSOU POVINNOSTI ZAMĚSTNAVATELE? JAKÉ JSOU PRÁVA A POVINNOSTI ZAMĚSTNANCE? BOZP VE ZDRAVOTNICTVÍ? Kategorizace prací – zdravotnictví Málokdo ví, že dle vyhlášky č. 432/2003 Sb., spadá práce zdravotnického personálu svým zařazením do druhé kategorie. Tento fakt s sebou nese další administrativní nároky (povinnosti hlášení pracoviště druhé pracovní kategorie na Krajskou hygienickou stanici, pracovně lékařské služby, atd.), které rádi vyřešíme za Vás! ___________________________________________________ PO: CO JE PO? JE ZAVEDENÍ PO POVINNÉ? JAKÉ JSOU POVINNOSTI ZAMĚSTNAVATELE? JAKÁ JSOU PRÁVA A POVINNOSTI ZAMĚSTNANCE? PO A ZDRAVOTNICTVÍ?
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci (BOZP) je systém opatření daných legislativou (Zákon č. 262/2006 Sb., Zákoník práce ve znění pozdějších předpisů, Zákon č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP, Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, NV č. 495/2001 Sb., kterým se stanoví rozsah a bližší podmínky poskytování OOPP, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků, NV č. 201/2010 Sb., o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu a dalších) a zaměstnavatelem. Smyslem a cílem systému BOZP je prevence před ohrožením a poškozením zdraví či života zaměstnance při vykonávání jeho pracovních povinností.
Ano. Povinnost zavedení systému BOZP je dána legislativou. Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení života a zdraví, která se týkají výkonu práce.
K prevenci rizik dochází právě zavedením systému BOZP. Prevencí rizik se tedy rozumí všechna opatření vyplývající z právních a ostatních předpisů k zajištění BOZP a z opatření zaměstnavatele, která mají za cíl rizikům předcházet, odstraňovat je nebo minimalizovat působení těch neodstranitelných.
Zaměstnavatel je povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky. Každý zaměstnavatel je povinen zpracovat kategorizaci prací podle § 37 – 41 Zákona č. 258/2000 Sb., zaměstnavatel je povinen organizovat nejméně jednou v roce prověrky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na všech pracovištích a odstraňovat zjištěné nedostatky a dále je zaměstnavatel povinen vézt a aktualizovat dokumentaci k BOZP, zajistit smluvního poskytovatele pracovnělékařské péče a zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které doplňují jejich odborné předpoklady a požadavky pro výkon práce.
Zaměstnanec má právo na zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, na informace o rizicích jeho práce a na informace o opatřeních na ochranu před jejich působením. Na druhé straně je ale povinen dodržovat právní a ostatní předpisy a pokyny zaměstnavatele k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a řídit se zásadami bezpečného chování na pracovišti a informacemi zaměstnavatele. Také účastnit se školení zajišťovaných zaměstnavatelem zaměřených na bezpečnost a ochranu zdraví při práci včetně ověření svých znalostí.
Únava, stres, vysoký počet pacientů, velká množství různorodých činností v krátkém čase, značná míra odpovědnosti. To všechno jsou faktory, které často zasahují do pracovního života zdravotnického personálu a nutí ho reagovat např. změnou zavedených pracovních návyků nebo zkracováním času jejich trvání. Rovněž kontakt a manipulace s biologickým materiálem je však z hlediska bezpečnosti práce poměrně závažnou činností. Zdravotnický personál by proto měl v zájmu zdraví pacienta i svého vlastního pokud možno postupovat v souladu s příslušnými předpisy a respektovat pravidla BOZP.
(„Do kategorie druhé se zařazuje práce, jejíž obvyklou součástí nejsou činnosti spojené s vědomým záměrem zacházet s biologickými činiteli nebo jejich zdroji nebo přenášeči, ale ze současné úrovně poznání nebo z vyhodnocení rizika provedeného podle právního předpisu upravujícího podmínky ochrany zdraví při práci vyplývá, že je při jejím vykonávání pravděpodobnost expozice biologickým činitelům skupin 2 až 4 vyšší než u ostatní populace.“)
Požární ochrana je soubor povinností, které musí plnit podnikající fyzická nebo právnická osoba. Vychází ze zákona 133/1985 Sb. o požární ochraně a prováděcích vyhlášek, zejména vyhlášky č. 246/2001 Sb. o požární prevenci. Cílem požární ochrany je především vytvoření a dodržování preventivních opatření, které předchází vzniku požárů a následná opatření a činnosti podporující ochranu zdraví osob, zvířat a majetku.
Ano. Tuto povinnost mají podnikající fyzické osoby a právnické osoby. Množství povinností závisí na kategorizaci činností podle míry požárního nebezpečí.
Každý zaměstnavatel musí plnit povinnosti na úseku požární ochrany ve všech prostorách, které využívá k provozování činnosti.
Jednotlivé povinnosti vyplývají ze zákona o požární ochraně a jsou závislé na míře požárního nebezpečí provozované činnosti. Např. podnikající fyzické osoby a právnické osoby provozující činnosti se zvýšeným nebo vysokým požárním nebezpečím si musí nechat zpracovat požární dokumentaci podle § 27 vyhlášky o požární prevenci, kterou tvoří např. požární kniha, evakuační plán, požární poplachová směrnice, apod. Navíc každý zaměstnavatel musí zajistit školení zaměstnanců.
Fyzické osoby si musí počínat tak, aby nedošlo ke vzniku požáru. V souvislosti se zdoláváním požáru je fyzická osoba povinna poskytnout osobní a věcnou pomoc. Zaměstnanec musí být proškolen z požární ochrany zpracované pro dané pracoviště, což zajišťuje jeho ochranu při případném požáru.
Zpracování a dodržování preventivních požárních opatření je důležitou podmínkou při ochraně zdraví osob, zvířat a majetku. Na lékařských pracovištích se vyskytují osoby se sníženou schopností pohybu a orientace, jako jsou např. osoby pokročilého věku, děti do 3 let, popř. matky s kočárky. S tím souvisí hlavně vytváření podmínek pro evakuaci osob, volné únikové cesty apod.